dinsdag 4 december 2007

Seksdates op internet?

Ik wil je een natte tongzoen geven en langzaam naar onderen gaan"
Printversie
Een tijdje geleden rijpte het idee. Een seksdate vinden via het internet, is dat een simpele klus of een moeilijke opdracht? Twee redacteurs, Jolien en Philippe, maakten er een weddenschap van en gingen de uitdaging aan: zo snel mogelijk een internetdate versieren. Het mondde uit in enkele schaamteloze gesprekken. De homo versus de lesbo.

Jolien (19): «Een echt plan had ik niet. Het doel was bekend: zo snel mogelijk een seksdate vinden. Ik dacht dat Philippe zou winnen, aangezien het alombekend is dat homo's toch iets sneller zijn met seks. Yeah right! Na ettelijke gesprekken en nog meer chatzones, had ik eindelijk beet. Dat het een vrouw van 40 was, is een klein detail. Zij was belust op een snelle wip en maakte dit duidelijk na nog geen 10 minuten. Het begon met de bekende afkorting: asl? Dit betekent: age, sex, location. Welgeteld één regel verder vroeg ze welke cup ik had. Zij had een 80C. Persoonlijk vond ik dit een detail, want meestal vallen de borsten me het laatste op. Maar voor haar was die vraag blijkbaar noodzakelijk om verder het gesprek te voeren. Haar tweede opmerking was al directer: 'ik ben klaar'. Naïeve ziel die ik ben, vraag ik: 'klaar met wat?' (Er zijn toch duizenden mogelijke antwoorden op deze vraag, de afwas kon er één zijn). Zij: "Met mijn kutje, maar het is zoveel leuker met twee." Bang, ik zat juist. Enkele minuten later had ik een voorstel om samen in bed te duiken, en liefst morgen al. "Wijnegem shoppingcenter, gaat dat voor jou?"

Het was een productief ochtendje, want opeens lichtte mijn venstertje op. HelloBabe24jaar wilde privé praten. De naam beviel me wel en ik ging er op in. Zij was iets subtieler en ik dacht dat dit misschien wel een eerlijk en onschuldig gesprekje zou worden. Niets was minder waar. Voor ik het besefte vroeg ze: "waar hou je van?" "Ik hou van schrijven" Zij: "ik hou ervan vrouwen te relaxeren, wil jij je kandidate stellen?" Ik: "Misschien." Zij: "Ik heb zin om je een natte tongzoen te geven en dan langzaam naar onderen te gaan." Hello Babe, jij bent een snelle meid. Dag onschuldig gesprekje. Twee seksdates op een uurtje, dat was mij iets te veel. Maar mijn missie was geslaagd! Taboedoorbrekend was het wel, het werd meer dan duidelijk dat vrouwen niet op hun mondje gevallen zijn als het gaat over geile sekspraat. Nooit onderschatten, die lesbo's!

Philippe (20): Maar ook bij de heren ging het er niet onschuldig aan toe. Ik was nog geen vijf minuten in de chatruimte of plots pinkte er al een privé-gesprek op mijn scherm. Het leek me allemaal nog vrij onschuldig maar schijn bedriegt. "Wat vind je lekker" was maar het begin. De man in kwestie, een veertiger, begon plots zijn hele seksleven uit de doeken te doen, de meest bizarre details, inclusief zijn erectieproblemen. Uiteindelijk probeerde ik hem te overhalen om te daten -ik wou natuurlijk niet onderdoen voor de lesbo's- maar daar verdween hij. Ik had zonet mijn tijd verspild aan een eerste faker. Mijn volgende kandidaat bleef niet lang weg. Als je nog jong bent, dan maak je vrij snel kans om aangesproken te worden. Hoewel ik dacht te winnen, had ik ook deze keer minder geluk. Deze chatter sprak me gewoon aan om voor hem te komen werken. Hij runde een sauna en vroeg me of ik geen interesse had om erotische massages te geven aan zijn klanten. Omdat dit niet het doel was van het voormiddagje chatten, zocht ik al gauw verder naar een andere man.

Uiteindelijk dacht ik beet te hebben. Weer deed ik me voor alsof ik enkel voor een babbel kwam. Toen we privé begonnen te praten, duurde het niet lang vooraleer seks het onderwerp werd. Het ging in ieder geval de goede kant uit. Daarbovenop was ik niet met één maar twee kerels aan het praten die er wel wilden voor zorgen dat ik wat ervaring zou opdoen. "Kom dan maar eens tussen ons in liggen dan zul je het weten en voelen", zei de 38-jarige man. Het ging inderdaad de goede kant uit. Nog vijf minuten en dan zou ik als eerste die seksdate binnen hebben, dacht ik. Ik bleef de zinnen prikkelen van de man en toen ik dacht dat het woord date daadwerkelijk ging vallen, gebeurde het onwaarschijnlijke. Mijn chatgenoot was weg. Weer een zoveelste faker waar ik door was gefopt. Ondertussen hoorde ik gejuich van Jolien want haar seksdate was geregeld. Hoewel zij de overwinning had binnengehaald, suste ik m'n geweten dat je niet fier hoeft te zijn op het winnen van deze weddenschap.

Dit wedstrijdje tussen Jolien en Philippe illustreert dat er mensen het internet rondsurfen met als enige doel seks, en het liefst meteen. Althans, zo lijkt het toch. Online daten zit in de lift, zoveel is zeker. En surfers trekken al eens hun stoute schoenen aan. Niet alleen zijn singles er op zoek naar een partner. Er wordt ook lustig het net afgespeurd naar losse contacten of casual seks. Uit een recent Nederlands onderzoek blijkt dat 54 procent van de internettende mannen wel eens een sekssite bezocht. Van de vrouwen deed 17 procent hetzelfde. Negen procent mannen en drie procent vrouwen ging een stapje verder. Zij gingen al eens uit de kleren voor de webcam.

(JDG) en (PDB)

Geen opmerkingen: